استقرار گروههای امداد و نجات دریایی هلال احمر در سواحل خزر
نوشته شده توسط : hgu33

'حیدر حیدری' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: طرح تابستانی امداد و نجات دریایی جمعیت هلال احمر كه هر ساله از ابتدای تیرماه آغاز می شود بنا به درخواست برخی استانداران استانهای شمالی كشور از امروز سه شنبه 16 خردادماه جاری آغاز و تا پایان تعطیلات تابستانی در سواحل دریای خزر ادامه می یابد.

وی اظهار داشت: هم اكنون در اجرای این طرح 25قایق نجات آماده این سازمان برای انجام عملیات جستجو و نجات دریایی در استان های گیلان، مازندران و گلستان برای نجات جان افراد در معرض خطر در فضاهای آبی و دریایی شمال كشور مستقر شده است.

به گفته معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر ،در اجرای این طرح گروه های آموزش دیده امداد و نجات دریایی این جمعیت متشكل از دو نفر امدادگر و نجاتگر دریایی و یك نفرسكاندار در سواحل پر تردد دریای خزر حضور خواهند داشت تا به افراد در معرض خطر غرق شدن، خدمات امداد و نجات اضطراری ارایه دهند.

حیدری همچنین اظهار داشت: هم اكنون پنج مركز اصلی جستجو و نجات دریایی در داخل طرح سالم سازی دریا و در استان های یاد شده برای پشتیبانی و هدایت عملیات امداد و نجات دریایی فعال است.

وی به فعالیت های این گروه های امدادی در خارج از طرح های سالم سازی دریای خزر اشاره كرد و گفت: 45 پایگاه با استفاده از 50 دستگاه آمبولانس امدادی در خارج از طرح سالم سازی دریا و در نقاط پرخطر دریای خزر مستقر خواهند شد.

حیدری افزود: نیروهای اعزام سریع هلال احمر ( ایثار)‌ در قالب گروه‌های امداد و نجات دریایی به صورت آماده باش كامل آماده ارائه خدمات امدادی در زمان بروز حوادث و سوانح دریایی در استان‌های شمالی كشور هستند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به خطرات احتمالی شنا در مناطق ناشناخته و شنا ممنوع اشاره كرد و از مسافران خواست در مناطق امن و طرح های سالم سازی دریا شنا كنند.

اجتمام**7029*1580





:: برچسب‌ها: باغ , هنر , عکس ,
:: بازدید از این مطلب : 350
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: